Sintesia:
Zer
gertatuko litzateke munduan existitzen diren ezagutza guztiak erabilgarri
egongo balira baina modu ez eskuragarri batean? Hezkuntza sisteman teknologiak
izan duen eraginari erreparatzen badiogu, ziurrenik eragina oso nabarmena izan
dela pentsatuko dugu.
Bost hitz gako:
Bi galderak:
Laburpena: "Ikasketa prozesuaren ikuspegia epe luzean"
Proba
sistema gaur egun duen espaziotik baina harago eramateko egin beharrekoa, modu
pasibotik modu parte hartzaileago batera eramatea da, noizean behin
norabaitera hurbiltzearekin bat horrek, ebaluatzen ari garen ikasleen
kapazitateak hobeto ulertzera bideratuko gaituelako. Momentu honetan, ikasleek
teknologia eurena dela sentituko dute.
Kostu,
kanpoko faktoreen eta gizartearen teknologia interfazeen arteko konbinazioak,
egoera batera eramaten gaitu, non, ikaslea erabateko egoera desberdinean
hurbildu ahal garen.
Etorkizunari
begira, alfabetatze kontzeptua modu izugarrian hedatu beharra dago. Izan ere,
hiru alfabetatze forma existitzen dira zeintzuk, bere osotasunean bateratu
behar diren: pantaila alfabetismoa, hizkuntza zinematikoaren eta
interaktibitatearekin erlazioa duten pare-bat kontzeptu orekatu edota bateratu
behar dira.
Hirugarren
alfabetatze bat dago. Alfabetatze hori, hainbeste informaziotik nola sarean
ibiltzean datza. Ikasketa birtualaren barnean interakzio birtuala aurki
ditzakegu. Azken honek, hurrengo mailara mugitzeko ahalmena ematen dio
ordenagailuak ikasleekin harrenean jar daitekeen bitartean.
Beraz
ikasteko poztasuna nabarmentzen lortzen badugu, hau da, bai ikasleei bai
gizarte osoari ikasteko desioa sortzen bazaie ziklo berri bati hasiera ematen
diogula esan dezakegu: ERREFORTSUZKO ZIKLO POSITIBOA. Ziklo horretan poztasunak
eta ikasketek modu gehigarrian ikasteko nahia sortzen da norberaren izaeraren
oinarrian.
Oso
garrantzitsua da, oraingo umeek aldaketekin aurrera egiten ikastea, kapazak
izan behar dira gauza batetik bestera pasatzeko; hau da, kapazak badira
aldaketa egoera honetara ondo moldatzeko, orduan arrakasta lortu ahal izango
dute.
Ikasleengan ikasteko grina berriro
sustatzeko, gurasoekin, zientifiko teknologikoekin… lan egitea beharrezkoa da.
Honen helburua, ikasleria motibatzen duen giroa sortzea; esate baterako
pentsatzeko era desberdin bat sortuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina